fredag 11. september 2009

Å forberede seg på å ikke være forberedt


I morgen reiser jeg og Ingvild (26) til Sudan for å jobbe som ungdomsdelegater i Port Sudan ved landets østkyst. Endelig skal vi begynne på vårt ni måneder lange feltopphold. I tre uker har vi blitt kurset av både Fredskorpset og Røde Kors Ungdom for å være best mulig forberedt, samtidig som vi har fått beskjed om at nettopp dette er umulig. 

Tyskeren i meg elsker å organisere, fikse, forberede, så det har vært hardt å akseptere. Jeg har forsøkt å lese meg opp på Afrikas største land, forsøkt å sette meg inn i det som venter meg i Port Sudan.  Hvorvidt jeg fikk til det, vil vise seg. Nå er bagasjen i alle fall pakket, vaksinene er tatt, penger er vekslet. Jeg er vel så klar jeg kan bli. Sudan i morgen, insha'allah. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar